آخرین اخبار
1399/10/8 دوشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور:
کرونا آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور را تقویت کرد

.

با حضور ریاست دانشگاه پیام نور مراسم تجلیل از پژوهشگران و کارآفرینان برتر دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش یوپنا دکتر زمانی در این مراسم، ضمن تاکید به اهمیت مسائل پژوهشی و فناوری اظهار داشت: کرونا در یک سال اخیر در کنار تهدیدها و مسائلی مانند سلامت، محدود شدن حضور افراد در کنار همدیگر، فرصت های مانند توجه بیشتر به آموزش الکترونیکی در کشور و جهان به وجود آورد.
وی به قرار گرفتن آموزش الکترونیکی در کنار آموزش سنتی تاکید کرد و تصریح کرد: تا قبل از کرونا حدود ۱۵ درصد دروس و ۳۰ درصد آزمون ها در دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی برگزار می شد ولی مسائل اخیر باعث شد که دروس و آزمون ها هر دو به ۱۰۰ درصد الکترونیکی برسند.
زمانی به برند شدن دانشگاه پیام نور در بحث آموزش الکترونیکی پرداخت و ادامه داد: دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش الکترونیکی به عنوان برند شناخته شد و همین بستر باعث شد که این دانشگاه به برخی از دانشگاه های مطرح کشور خدمات ارائه دهد.
رئیس دانشگاه پیام نور در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت یافتن بحث پژوهش و فناوری بروز در ایران و سراسر جهان اشاره کرد و گفت: تا قبل از کرونا بشر و مسولین کشورها در دنیا تصور نمی کردند که یک مساله ای ایجاد شود که نتوانند آن را حل کنند چون اعتقاد داشتند با پیشرفت تکنولوژی و با بسترهای تحقیقاتی هر مشکلی را حل خواهند کرد ولی ویروس کرونا همه را مستاصل کرد و در اینجا نقش پژوهش و پژوهش کاربردی در آلام مردم بیشتر شد.
وی ادامه داد: در کشورهایی مانند ما معمولا پژوهش را کالای لوکس تعریف می کردند که اساتید برای پر کردن قفس اتاق ها و ارتقاهای علمی به کار می برند، ولی همین تحقیقات شروع مبارزه با کرونا مبدل شد.
زمانی به فرصت دیگری که کرونا برای پژوهش و تحقیق فراهم آورد اشاره کرد و اظهار داشت: تا قبل از کرونا کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بیشتر سمت و سوی فردی و انفرادی بود، ولی این مساله باعث افزایش کار تیمی بین محققان و پژوهشگران شد.
زمانی به ویژگی های مثبت کار تیمی اشاره داشت و گفت: ما در دانشگاه زمینه و بستر مناسب برای کار تیمی را فراهم کردیم و گروه های علمی، آموزشی و پژوهشی را در سطح مناطق ایجاد کردیم که اعضای علمی، پژوهشگران و سایر افراد علاقمند می توانند در این گروه ها فعال باشند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر