آخرین اخبار
1399/11/20 دوشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:
ایجاد پژوهشکده نوع دوم برای رفع نیازهای کشور در دانشگاه پیام نور / طرح های پژوهشی در تعامل با بخش صنعت تعریف می شود.

.

رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم معارفه اعضای شورای سیاست گذاری پژوهشکده گوهر شناسی با عنوان اینکه این دانشگاه به دنبال تحقق رسالت اجتماعی خود در راستای ارتباط با صنعت و رفع نیازهای کشور است، گفت: شکل معمول پژوهش در دانشگاه ها از ایده پژوهشگر آغاز می شود و در ابتدای کار اغلب موضوع پژوهش،در ارتباط با نیازهای کشور نیست و بعد از انجام پژوهش به دنبال اجرا کردن آن در کشور و تعامل با بخش های صنعتی هستیم که با موانع بسیاری روبه رو می شویم.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی در مراسم معارفه شورای سیاستگذاری پژوهشکده گوهرشناسی افزود: دانشگاه پیام نور با ایجاد پژوهشکده مستقل، مسیر جدیدی را آغاز کرده که در این مسیر پژوهش ها صرفا در زمینه های مورد نیاز کشور و در تعامل با بخش های صنعتی تعریف می شود.
وی با عنوان اینکه این پژوهشکده وابسته به مسائل دولتی و دانشگاه نیست، گفت: از آنجا که تغییر مدیریت دانشگاه ها تاثیر مستقیمی بر فعالیت نهادهای وابسته خواهد گذاشت، پژوهشکده و کلیه مسائل مربوط به آن از قبیل مدیریت و مسائل مالی به شکل مستقل و تحت نظارت شورای سیاستگذاری است.
وی راه اندازی این پژوهشکده را گامی مثبت در جهت رفع نیازهای کشور دانست و گفت: این پژوهشکده به عنوان پژوهشکده نوع دوم در وزارت علوم تعریف شده و مانند بخش خصوصی عمل می کند اما می تواند از پتانسیل های موجود در دانشگاه برای رشد و پیشرفت بیشتر بهره مند شود.
دکتر محمدرضا زمانی به منابع بکر طبیعی کشور اشاره کرد و افزود: سنگهای قیمتی یکی از مصداق های منابع طبیعی ارزشمند است که می توان با کمک پژوهشکده در راستای ایحاد ارزش افزوده بیشتر گام برداشت.
وی تصریح کرد: کشور ایران در حوزه منابع طبیعی کشوری ثروتمند به شمار می آید اما متاسفانه منابع خود را به صورت خام به دیگر کشورها عرضه می کند در حالی که می توان با پژوهش های بنیادین و ارائه فناوری های مورد نیاز، از عرضه خام منابع جلوگیری کرد و ارزش افزوده قابل ملاحظه ای ایجاد کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل علمی زمین شناسی دو فرآوری های دیگد دانشگاه پیام نور و همچنین ارتقای فعالیت پژوهشکده، R&D دانشگاه در کنار معادن مستقر شود و کار پژوهشکده به ارائه ایده محدود نباشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر